برداشتن محدودیت بعضی از سرویس‌های اینترنتی برای کاربران لینوکس

Iceweasel!

کاربران لینوکس حتما تا به حال نام مرورگر Iceweasel به گوششون خورده. مرورگری که کاملا مشابه مرورگر فایرفاکس هست  و بهتره بگیم هیچ فرقی با این مرورگر نمی‌کنه و فقط به دلیل سیاست‌های سازندگان مرورگر فایرفاکس، مجبور به این تغییر نام  شده‌اند تا با انجام این کار توانایی اضافه کردن این مروگر به مخازن خودشون رو پیدا کنند. حالا مشکل جایی بروز می‌کنه که با همین تغییر نام کوچیک بعضی از افزونه‌ها اصلا بر روی این مرورگر نصب نمی‌شن. یکی از این افزونه‌ها، تولبار معروف گوگل هست که اجازه‌ی استفاده از این افزونه رو گوگل به شما نمی‌ده! دیروز مطلبی رو دیدم که مایکروسافت هم تا چند وقت پیش حتی اجازه‌ی کار با سرویس میل خودش یعنی هاتمیل رو به کاربران لینوکس و حتی اون‌هایی که از فایرفاکس هم استفاده می‌کنن رو نمی‌داده! اما با اومدن نسخه‌ی جدید مرورگر فایرفاکس ظاهرا کاربران می‌توانند با مرورگر فایرفاکس وارد هاتمیل بشن و از خدمات اون استفاده کنند. اونایی هم که از مرورگر IceWeasel استفاده می‌کنن، می‌توانند به دو روش دستی و اتومات قسمت User Agents مرورگر خودشون رو به فایرفاکس تغییر بدن تا در هنگام استفاده از این افزونه‌ها و یا سرویس‌ها بتونن اونها رو گول بزنن! برای اینکه قسمت user agents مرورگر خودتون رو ببینید کافیه که از قسمت help مرورگر ، About رو کلیک کنید و به اون پارگراف پایینی دفت کنید.
به روش دستی کافیه در آدرس بار مرورگرتون ابتدا “about:config” وارد کرده و سپس در نوار جستجو “iceweasel” رو وارد کنید و مقدار “general.useragent.extra.firefox” را از “Iceweasel/3.03” به “Firefox/3.03” تغییر دهید. با انجام این کار به راحتی می‌توانید از هاتمیل استفاده کنید و اقدام به نصب گوگل تولبار کنید!
اما حالا بیاید از آفیس لایو مایکروسافت استفاده کنید! و یا سعی کنید از سایت http://زندان.ایران.ir/ بازدید کنید. برای استفاده از آفیس لایو باید مرورگر خودتون رو به فایرفاکسی که از داخل ویندوز اجرا می‌شه و برای بازدید از سایت دومی هم باید مرورگر خودتون رو به اپرا تغییر بدید.  اینجاست  که باید از روش پیشرفته‌تری سود جست و اون چیزی نیست جز افزونه! کافیه افزونه‌ی  User   Agent Switcher رو نصب کنید . و بعد فایل this definition file (با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه‌ی save link) رو بر روی کامپیوترتون ذخیره و اون رو به به داخل افزونه import کنید. (از داخل تنظیمات افزونه) دیگه به راحتی قادر هستید مرورگر خودتون رو به هر رنگی در بیارید. از IE و اپرا گرفته تا فایرفاکس در لینوکس و یا فایرفاکس ویندوز!


منتشر شده

در

, ,

توسط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “برداشتن محدودیت بعضی از سرویس‌های اینترنتی برای کاربران لینوکس”

  1. fedora1 نیم‌رخ
    fedora1

    سلام
    می تونم باهات تبادل لینک کنم ؟

    پس چی !؟‌خیلی هم خوشحال می‌شیم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *