امکانات جدید گوگل

Google Street

گوگل سرویس گوگل استریت خودش رو به تازگی ارتقا داد. حالا شما می‌توانید خیابان‌های ژاپن و استرالیا رو نیز مشاهده کنید.

پاریس اولین شهر اروپایی بود که گوگل امکان دیدن خیابان‌های آن را برای کاربرانش فراهم کرد. و هم‌اکنون شما می‌توانید شهرهای توسعه‌یافته‌ ژاپن و استرالیا رو نیز به راحتی به مشاهده بپردازید.

Tokyo, Osaka, Kyoto, و  Kobe تعدادی از شهرهای ژاپن هستند که شما می‌توانید در خیابان‌های آنها به رفت و آمد بپردازید. در طرف استرالیا هم خیابان شهرهایی مثل  Sydney, Perth, و Melbourne قابل مشاهده هستند.
اینجا هم می‌تونید از لحظه‌های جالبی که توسط همین گوگل استریت شکار شده بازدید کنید.

منبع :‌ گوگل

Google Translation Center (در دست ساخت)

اما سرویس جالب دیگری که گوگل به زودی راه‌اندازی خواهد کرد مسوم به مرکز ترجمه گوگل هستش و کارشم ترجمه متون توسط آدمیزاد هستش. یعنی شما یه متنی به انگلیسی دارید، اون رو به این مرکز آپلود می‌کنید و زبان مقصدی که می‌خواید ترجمه به اون صورت بگیره رو هم اعلام می‌کنید. یه سری ادمیزاد باحال هم که همون آدمای بیکار باشن می‌یان و مقاله شما رو ترجمه می‌کنن!‌ البته گوگل برای جذب آدمای متخصص در ترجمه احتمالا به اونایی که به صورت حرفه ای ترجمه می‌کنن یه پولی هم می‌ده !!‌

جای بامزه‌ی کار نحوه کشف این سرویس هست. یه آدمی می‌ره و فایل robots.txt گوگل رو وارسی می‌کنه و متوجه کلمه‌ی مشکوک center می‌شه!‌ وبعدم یکی دیگه آدرس این سرویس مخفی رو پیدا می‌کنه. البته وقتی شما قصد لاگین شدن رو دارین با پیغام شکست روبه‌رو می‌شید چون هنوز این سرویس فعال نشده .

منبع


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *