ده سال گذشت

انتشار فدورا ۲۰ مصادف بود با دهمین سالگرد از انتشار این دیسترو دوست داشتنی. فدورا به غیر از پیشرفت‌های زیادی که توی این سالها برای جامعه اپن‌سورس به ارمغان اورد، شروعی بود  تا با این دنیای جدید و زیبا  آشنا بشم و برای همین شنیدن خبر ده ساله شدنش  من یکی رو به وجد آورد.

از اونجایی که از اون دسته از آدم‌هایی نبودم که اتفاقات رو با جزئیاتشون، تمام و کمال روی کاغذ ثبت کنم و دفتر خاطره‌ای برای خودم راست و ریس کنم،‌ برای همین هیچ وقت یادم نمیاد که کی و چه زمانی مثلا رفتم پی لینوکس، یا مثلا چه زمانی بود که با ویندوز کار کردم و چه زمانی اولین‌ پنتیوم تری ۸۰۰ رو بابا برام خرید یا مثلا چند بار فلان کوه رو بالا رفتم و اینجور اتفاقات همیشه می‌رفتن توی زباله دانی تاریخ ذهنم.

در عوض خوب یادم میاد مثلا اولین بازی که خریدم فیفا ۲۰۰۰ بود که توی شهرک اکباتان از یکی از مغازه‌ها خریدم و بعد وقتی که با کلی شور و شوق میخواستم اون رو نصب کنم، اما  بخاطر عدم آشنایی با مفهوم کرک و کپی پیست ساده یک فایل یادمه که چطور عملیات نصب با شکست روبه رو شد و احساس آدمی رو داشتم که فروشنده سرش رو کلاه گذاشته! :) یا اولین فیلمی که روی سی‌دی دیدم، فیلمی بود با محوریت گودزیلا که تلویزیون هم چند ده باری نشونش داد بعدا

10years-banner_logo

اما در این مورد خاص قضیه فرق کوچکی داره و اون  اینکه دقیقا یادم می‌یاد روزی رو که از کوه بر می‌گشتم و تصادفی چشم به پنج‌تا سی‌دی آبی رنگ پشت ویترین مغازه توی ولیعصر یک جایی نزدیکی های شیرینی لادن افتاد و تمام حس کنجکاویم رو برانگیخت! سی‌دی های آبی رنگ چیزی نبودن جز فدورا یک. و این یعنی تقریبا گذشت ده سال از اون زمان…

10years-banner_balloons

یادمه چند ماهی زودتر با کتاب ردهت آلن باغومیان که از نمایشگاه کتاب تهیه‌ش کرده بودم عملا خودم رو آماده ورود به این دنیای جدید کرده بودم.

راستی بد نیست نگاهی به خبر انتشار فدورا یک هم بیندازید و این فیلم کوتاه رو هم از ده سالگی انتشار فدورا از دست ندید :)

شب یلداتون هم در ضمن مبارک!‌

 

 


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “ده سال گذشت”

  1. غلامرضا صابری نیم‌رخ

    نوید بعد از مدتی گفتم بیام و وبلاگت رو ببینم. وبلاگ جالب داری و سبک نوشتنت هم مخصوص خودت هست. واقعا علی است. خبر انتشار فدورا ۲۰ من رو هم یاد اولین روزهای فدورا می اندازه واقعا چقدر زود می گذره!!!

    1. نوید نیم‌رخ
      نوید

      مخلصیمممممممممممممم رضاا عزیززززززززززززززززززز :) کلی خوووشحال شدددم دیدم سر زددد‌ی :ی مرررسی لطف داری پسر خیلی زیاد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *