آیفون را در شورت خود بگذارید، خاموش نمی‌شود!

راستش رو بخواید یه حماقتی کردم، یک روز که رفتم خونه دختر عمه و دیدم گوشی آیفون پنج داره! همینطوری به گوشی زل زدم تا اینکه بابا گفت پسرم، چنده این گوشی؟ همین فردا بیا برو بخر!
منم که خر و اینا تلک و تلک پا شدم رفتم خریدم و البته بگم قبلش آیپد و آیپاد داشتم و جفتشون رو هم قله‌های مرتفعی چون دماوند و توچال و اینا رو هم به چشم خودشون دیدن :)
آقا چشمتون روز بد نبینه توی اولین تجربه کوهنوردی با هم‌گامی و همراهی این گوشی خوش دست، آیفون پنج یه وقتی تو هوای خیلی سرد، شاید منفی بیست درجه (سانتیگراد) و در حالیکه مجبور شدم دستکش رو در بیارم و قصدم این بود که چراغش (فلش) رو روشن کنم تا در نقش یک هدلامپ عمل کنه و پناهگاه تاریک امیری اونم ساعتای نه ده شب رو برام روشن کنه، دیدم یهو برق از سه فازش پرید و رفت توی کما!
اما از اونجایی که ادمی هستم که تو شرایط سخت نا امید نمی‌شم آیفون رو دو دستی بغل کردم و چسبوندم به سینه خودم مثل دختری که شما برای اولین بار می‌خواید ماچش کنید، شروع کردم ناز و نوازش کردنش و قربون و صدقه رفتنش که یهو دیدم پیغام شارژ تموم شد تموم شد، از بین رفته و آرم خوشگل سیب ظاهر شد!
اینبار اومدم یه عکس بندازم و البته انداختم که بعد یهو دوباره خاموش شد و بعد یه کم فکر و اینا و بی آهنگی و تنهایی هم از هر طرف بهم هجوم اورده بود که گفتم چه کنم چه نکنم؟ این مسیر رو توی تاریکی چطوری ادامه بدم؟ تنها فکری که به ذهنم خطور کرد این بود که دستگاه رو بذارم توی شلوارم، دقیق تر بگم توی شورت و خلاصه این ترفند به خوبی و خوشی جواب داد!

فردای این اتفاق یه سرچی زدم و دیدم که آقا خانه از پایبست ویرانست! این مشکل رو آیفون ۴ اس داره و به نظرم حتی آیفون پنج بخاطر جنس آلمینیومی که داره و همون سوال معروف که چرا فلز از چوب سردتر به نظر میاد(؟) ، به شکلی بدتر!  و توی دمای منفی پنج درجه سانتیگراد و حتی تو همین هوای سرد شهری و بعد یکی دو ساعت که توی جیبته و داری توی شهر راه می‌ری و دست یخ‌ت هعی لمس‌ت میکنه تا از سوژه های مورد نظرت عکس بندازی یهو به کل از کار می‌افته… دقیقا برخلاف خیلی از گوشی‌های دیگه و از جمله گوشی قدیمی خودم سامسونگ نود هزار تومنی نازنینی که حتی قابلیت پخش رادیو بدون هندزفری و هر کوفتی رو داره و همنطور توی پناهگاه امیری و تو باد و کولاک اون منطقه برات چهچه می‌زنه و حتی زیر چرخ ماشینم رفته و آخ هم نگفته.cold
بعد سواله برام که چرا خب لامصب صداش رو در نیوردی؟ شوما که آیفون داری و این مشکل رو دیدی نباید بگی؟ که خب یه بابای دیگه این اشتباه رو نکنه؟ اونقدر دعوا سر  هوای سرد که دستکش باید در بیاری تا به تاجش بمالونی برای چی بود دیگه؟ آخه تو هوای سرد که این خراب شده دیگه کار نمی کنه!

تصور کنید آدمی رو که آیفون خریده برای اینکه یه وقتی زیر بهمن گیر کرد بتونه خیلی راحت پیغام بده به دوست و آشناهاش حالا باید اون زیر برف، فداکاری کنه، دستکش رو در بیاره، شال و کلاه رو در بیاره بندازه رو گوشی بیچاره که یه وقتی خاموش نکنه :D


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

5 پاسخ به “آیفون را در شورت خود بگذارید، خاموش نمی‌شود!”

  1. علیرضا نیم‌رخ
    علیرضا

    خیلی باحال بود. کلی خندیدم :)

  2. جواد نیم‌رخ

    چند روز پیش منم همین تجربه رو توی iPhone 4 م داشتم که توی هوای تقریبا منفی ۷ درجه مشهد به کلی خاموش شد :))

  3. حمید نیم‌رخ

    از ۱۰۰ به این مطلب ۱۰۱ میدم واقعا مشتاق شدم وبتون رو تو چک لیس شبانم بزارم ;)

    1. نوید نیم‌رخ
      نوید

      مرسی لطف دارید :) امیدوارم ناامید نشید ;)

  4. sami نیم‌رخ
    sami

    y mosh kos sher

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *