سیاه گوش درخشان

آپدیت امشب اوبونتو ۱۰.۰۴   حالی داد و  رگه‌هایی از سیاه گوش بودنش رو به من یکی نشون داد:) تا قبل از این آپدیت امکان گوش دادن به آهنگ‌های آیپاد تاچ از طریق برنامه ریتم باکس مهیا بود. مشکل این بود که بعد از انتقال آهنگ ازهارد به آیپاد، چیزی روی آیپاد ذخیره نمی‌شد که با آپدیت جدید این مشکل هم حل شد و خوب باید گفت که از دست اپل و دم و دستگاه انحصار گرش راحت شدیم…

این روزا یه کلیپ  تو یوتیوب منتشر شده که نشون می‌ده با سیاه گوش می‌شه  اپلیکیشن نصب و پاک کرد:) یا حتی  اپلیکیشن‌های آیفون و آیپاد را مرتب کرد.  و البته همه اینها به لطف افراد نابغه‌ای هست که با استفاده از روش‌های مهندسی معکوس موفق به این کار بزرگ شدند.  مطمئنا این نسخه از اوبونتو کاربران بسیاری را جذب خود خواهد کرد. کافیست به آمار فروش محصولات اپل در رده آیپاد و آیفون و جدیدا آی‌پد نگاهی بیندازیم. ۵۰ میلیون آیفون، ۳۵ میلیون آیپاد تاچ و ۵۰۰ هزار آی‌پد در  همین ده روز اول، جامعه بسیار بزرگی هست که حالا می‌توانند با احساس امنیت بیشتری به طرف اوبونتو کوچ کنند. تصور سینک کردن آهنگ و فیلم و عکس با برنامه‌ای غیر از آیتیونز برای من به شخصه بسیار هیجان انگیز بود:)  مطمئنا خیلی از افراد دیگر نیز چنین حسی را خواهند داشت.
اینم همون کلیپ معروف که نشون می‌ده سیاه گوش چطور می‌شه لولو خوره‌ی اپل (حجم ۳۷ مگ)

اتفاق دیگه‌ای که تو آپدیت جدید افتاد درست شدن مشکل کیبرد بود:) که  با روش عادی هم دیگه می شه از نعمت کیبرد فارسی بهره‌مند بود.

با آپدیت جدید متاسفانه همچنان نمی‌شه افکت‌های تصویری رو فعال کرد هر چند درایور کارت گرافیکی  نصب باشه! افراد عضو لانچپد برای تایید این باگ به اینجا مراجعه کنند.

دوستانی که نسخه بتا رو برای کار تست و گزارش مشکلات نصب کردند برای راحتی کار اسکریپت زیر رو دانلود و اجرا کنند. کار این اسکریپت اینه که اول یک سری مخازن به درد بخور رو اضافه می‌کنه و در مرحله بعدی یک پنجره گرافیکی باز می‌شه که تیک موارد دلخواه رو می‌شه زد. به عنوان مثال  واین، vlc، کدک‌های اضافی، فلش و جاوا ، گیمپ ، اوبونتو توئیک و دراپ‌باکس  رو می‌شه نام برد:)
این اسکریپت رو صاحب وبلاگ وب‌آپدیت برای راحتی کاربران نوشتند (به دلیل تحریم گوگل، لینک دانلود اسکریپت تغییر یافت.)

ubuntu 10.04 script

ubuntu 10.04 script

برای دانلود واجرای اسکریپت، دستورات زیر را در ترمینال اجرا کنید(در حالی که به اینترنت وصل هستید)

sudo apt-get install zenity # اجرای محیط گرافیکی اسکریپت به این بسته احتیاج دارد
wget http://dl.dropbox.com/u/1138532/ubuntu-10.04-start-script_v0.4
chmod +x ubuntu-10.04-start-script_v0.4
sudo ./ubuntu-10.04-start-script_v0.4

خبر خوب دیگه اینکه والپیپرهای سیاه گوش (یه سر دو گوش)   برای تنوع تغییر کردند و البته بیشترشون هم گل و بلبله:دی

ubuntu 10.04 wallpapers

در صورت علاقه به تصاویر، این بسته را دانلود کنید. گرچه نصب نسخه نهایی لذت دیگری دارد…

پی‌نوشت: ظاهرا اصلاحات جدید فیلتر*ینگ هنوز تموم نشده، کرکره وردپرس رو دارن پایین می کشند!؟

ویرایش:‌  مشکل ویژوال افکت هم درست شد. شما در صورتی برخورد با این مشکل بعد از به روز رسانی سیستم،  دستور زیر را در ترمینال اجرا کنید.

sudo apt-get install compiz

دیدگاه‌ها

4 پاسخ به “سیاه گوش درخشان”

  1. maryam نیم‌رخ

    این پنگوئنه چه خوشگله

  2. ساسان نیم‌رخ
    ساسان

    نوید عزیز کونونیکال یک دلار هم برای ساپورت iPhone یا iPod Touch خرج نکرده. هر لایبرری که نیاز داری رو میتونی از libimobiledevice.org دانلود کنی. نمیدونم چرا همه میگن از بزرگترین ویژگی‌های اوبونتو ۱۰.۰۴ ساپورت iPod هست! حتی عده‌ای شایعه درست کرده بودن که شاتلورث رفته با استیو جابز قرارداد بسته!
    موضوع دیگه این هست که اپل همیشه بر استفاده از دستگاهاش توسط خود iTunes تاکید کرده. این یعنی این‌که تو iPhone OS 4 تمامی الگوریتم‌های ذخیره سازیش رو عوض می‌کنه و این روش هم میماله متاسفانه. (ای لعنت به تو اپل) توصیه می‌کنم این iPhone OS 4 رو نصب نکنی!
    موفق باشی.

    1. erghezi نیم‌رخ

      در مورد کانونیکال حق با شماست:) خوب بحث سر اینه که در توزیع محبوبی مث اوبونتو وقتی این اتفاق بیفته، می‌تونه خیلیا رو به سمت خودش جذب کنه. به هر حال من تو یکی از پستای قبلی به سایت اصلی سازنده و کتابخونه اپن سورسش لینک داده بودم:دی اما مهم خروجی کار هست. کما اینکا تا همین چند روز پیش تمام بسته‌های این کتابخونه رو من نصب داشتم اما هیچ آهنگی رو نمی تونستم بریزم روش! که خوب الان این مشکل هم درست شده.

      در عوضی بودن اپل هم اصلا نباید شک کرد:)) امیدوارم بتونن برای این نسخه جدید هم یه فکرایی بکنن:) من تا خیالم از بابت نسخه ۴ تو لینوکس راحت نشه، ارتقا نمی‌دمش.
      آدم این خط آخر رو تو سایتشون می خونه خیلی امیدوار میشه که نسخه ۴ رام بشه:دی
      The library has been developed by a bunch of smart and nice people. Please see the AUTHORS file in the release tarballs.

  3. ساسان نیم‌رخ
    ساسان

    نوید عزیز اگر مشکل داشتی با کار کردنش باید نرم افزارهایی که از این لایبرری ها استفاده میکنن رو نیز آپدیت می کردی. مثل GVFS و Rhythmbox . منم خیلی امیدوارم که که اون ها بتونن یه راهی برای iPhone OS 4 هم پیدا کنن ولی این Apple که من میبینم به هر قیمتی شده جلوی این کا رو میگیره!
    موفق باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *