پشتیبانی لینوکس از آیفون و آیپاد تاچ

همونطور که  تعویض عدد ۸ به ۹ هیچ فرقی در من ایجاد نکرده اولین پست در سال جدید  هیچ فرقی با پستای دیگه برام نداره. منتها گفتم شاید یکی از اینجا رد بشه و مث بچگیام عشق نوروز و این جور بساطا باشه، دلش رو نشکونم:)‌ امیدوارم سال خوبی داشته باشه طرف، مث آدمای این روزگار پکر نشه!

اگه آیفون و آیپاد دارید، می‌تونید مطمئن باشید که با نصب اوبونتو ۱۰.۴، میشه با دستگاه ارتباط برقرار کرد. اما این اتفاق به خاطر توسعه‌دهنده‌های اوبونتو رخ نداده. همه چی زیر سر یه کتابخانه کاملا اپن‌سورس به اسم  libimobiledevice هست. تمام کشفیات هم به روش مهندسی معکوس بوده. ینی اینطور نبوده که شرکت فخیمه اپل نحوه و طرز کار دستگاهی رو که ساخته به صورت یه راهنما رو اینترنت منتشر کرده باشه!‌ و بعد ۴ تا آدم بشینن بگن، آره پایه شماره ۱ ولتاژ vcc هست و بعد اون یکی پایه زمین. اون یکی  هم کار سینک کردن عکسا رو بر عهده داره:)

خدا می‌دونه برای کشف دستگاه‌های مخوف اپل  چه دهنی از این بندگان خدا صاف شده:دی

شروع پروژه از سال ۲۰۰۷ بوده و تازه به نسخه پایدار یک رسیده.  روی دستگاه‌های زیر هم تست شده:

Tested with iPhone/iPod Touch 1G, 2G and 3G/3GS running up to firmware 3.1.3

حالا اینکه این دستگاه کار می‌کنه به معنی این نیست که همه کاری رو فعلا بشه انجام داد. به عنوان مثال با آماروک یا ریتم‌باکس می‌شه آهنگ و فیلم رو سینک کرد و بهشون دسترسی داشت. دسترسی به فایل سیستم از داخل لینوکس، مدیریت برنامه‌های نصب شده،‌تهیه پشتیبان  رو به صورت درست و حسابی میتونید انجام بدید.

یک سری قابلیت همانند سینک شدن با تقویم و بوکمارکا و نوشته‌ها و لیست کانتکت هنوز در مرحله آزمایشی هست و کار روی اونها همچنان ادامه داره.

iphone ubuntu 10.04

دیگه اینکه پکیج‌های اماده برای فدورا و سوزه و مندرویا و اوبونتو هم داخل سایت اصلی موجوده.

و اما یک خبر مهم برای کاربران اوبونتو ۸.۰۴ و اون اینکه عمل به روزرسانی به نسخه ۱۰.۴ رو می‌شه به صورت مستقیم انجام داد! کاربران ۹.۱۰ هم که مشکلی از قبل نداشتند:دی


منتشر شده

در

, ,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

5 پاسخ به “پشتیبانی لینوکس از آیفون و آیپاد تاچ”

  1. کیا طاهری نیم‌رخ

    نمی دونستم این رو.
    به هر حال ممنون.

  2. pouyan نیم‌رخ

    برای آندروید چیزی نداریم ؟

    1. erghezi نیم‌رخ

      والا آندروید رو یه خبر در موردش شنیدم که از کرنل حذفش کردن به خاطر اینکه توسعه دهنده هاش فعال نبودن! اما ظاهرا دوباره فعال شدن و قراره دوباره اضافه کنه. بماند من همین الان هم خود آندروید رو نصب دارم! فکر نکنم رو لینوکس مشکلی داشته باشه به خصوص اینکه اپن‌سورس هست.

  3. ابرام نیم‌رخ
    ابرام

    جالب بود. مهندسی معکوس واقعا کار خوبی هست. دستشون درد نکنه. من که از itunes متنفرم.

  4. aysabzevar نیم‌رخ

    راستش واسه من هم ۸۸ با ۸۹ش فرقی نداره ولی پست‌های تو خیلی خوب و مفیدند و دارن بهتر هم میشن. بنابراین احتمالاً ۸۹م بهتر از ۸۸م باشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *