کشف بزرگ برای کی‌دی‌ای کاران جهان

من از همینجا این کشف بزرگ رو به ملت ایران به خصوص کی دی ای کارانش تبریک و تهنیت می گم:)))) کشف بزرگ اینه:‌

در دسکتاب کی دی ای قابلیتی به اسم ویجت‌ها داریم. ویجتای مختلفی داریم که همه رو می شه به دسکتاب اضافه کرد. مث ویجت پیش بینی آب و هوا و یا ساعت و ماشین حساب و تبدیل واحدها به یکدیگر بگیرین تا کمیک و ویجت برای دیدن تصویر مربوط به روی هارد و دیکشنری و مترجم متن گوگل و یه عالمه ویجت دیگه. اما مشکل اینه که همه ویجت‌ها به دسکتاب اضافه می شن و باعث شلوغی دسکتاب می شن. اصولا ویجت چیزی نیست که ۲۴ ساعت جلوی چشتون باشه و بتونید تحمل کنید حتی اگه بهترین باشه !‌ یعنی ۲۴  ساعت احتیاج به دیکشنری و دیدن وضع آب و هوا یا ماشین حساب نداریم.

خوب راه حل استفاده از داشبورد هست! برای دسترسی به داشبورد می تونید  یه میانبر از رو کیبرد رو تعیین کنید تا با زدن اون داشبورد باز شه. البته به صورت پیشفرض با میانبر کنترل + اف ۱۲ نیز می شه واردش شد. اما مشکل اینه که ویجتای داشبورد با دسکتاب یکیه و هر چی رو دسکتاب داشته باشید، اونجا هم دارید! و اگه دسکتاب خالی باشه، اونجا هم خالیه! و عملا داشبورد تبدیل به شی بی مصرف می‌شه:))

حالا این کشف بزرگ، کاری می کنه که ویجتای داشبورد از دسکتاب جدا شن:دی برای اینکار روی دسکتاب راست کلیک کنید و unlock widgets رو بزنید. اگر هم بازه که هیچ. حالا به بالا و سمت راست دسکتاب نگاه کنید. روی اون جسم کوچیک! کلیک کنید و گزینه configure plasma رو انتخاب کنید. شما باید تیک گزینه use a separate dashboard رو بزنید تا به نتیجه دلخواه برسیم.

حالا وارد داشبورد بشید ( با زدن کنترل + اف ۱۲ ) . دسکتاب تیره می شه . شما وارد داشبورد شدید که محیط خالی رو داره. روش راست کلیک کنید و گزینه Add widget رو بزنید تا بتونید موارد مورد نیاز رو وارد داشبورد کنید! و حالا هر چی ویدجت دارید رو از رو دسکتاب پاک کنید:))

حالا باید کاری کنیم که دسترسی به داشبورد ، برامون گلابی شه. من وقتی موس رو به گوشه سمت راست و بالای دسکتاب می برم، به صورت خودکار داشبورد باز می شه!! شما برای اینکار کافیه منوی کی‌دی‌ای رو باز کنید( پایین دسکتاب ،‌دست چپ) و گزینه configure Desktop کلیک کنید تا وارد تنظیمات کی دی ای بشید.

از بین تمام چیزایی که وجود داره، ما وارد تنظیمات دسکتاب می‌شیم. برای اینکار روی Desktop کلیک کنید.

از ستون سمت چپ وارد Screen Edges بشید. یه مانیتور می‌بینید که یک سری مربع دور تا دورش هست. اون مربع‌ جایی هست که قراره با رفتن موس به اون سمت از دسکتاب، یه اتفاقی بیفته. من مربع سمت راستی و بالایی رو برای اینکار انتخاب می‌کنم. کافیه روی اون کلیک کنید و گزینه Show Dashboard رو انتخاب کنید.

و این اوج زیبایی کار هست!‌ و البته ناگفته نماند که این قابلیت رو از رو دست اپل ، بر و بچ کی‌دی‌ای کار کش رفتن .

=-=-=-=-=
Powered by Bilbo Blogger


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

4 پاسخ به “کشف بزرگ برای کی‌دی‌ای کاران جهان”

  1. علی نیم‌رخ
    علی

    کف کردیم :)

  2. HoseinHZ نیم‌رخ

    خیلی جالب بود. ممنون

    البته برای من گزینه ی configure plasma اونجا وجود نداره. باید قبلش Zoom out کنم تا گزینه configure plasma رو توی منویی که در بالا-سمت چپ دسکتاپ ظاهر میشه ببینم !

  3. بهرام نیم‌رخ

    من اینو قبلا دیده بودم ولی نمی‌دونستم چیکار می‌کنه !
    ممنون !

  4. ardiba نیم‌رخ

    زنده‌باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *