آیا اوبونتو ۹٫۱۰ روی کامپیوتر شما اجرا می‌شود؟

برای خیلیا که با اوبونتو آشنایی ندارن و قصد نصب این سیستم عامل رو دارن این سوال مطرح می‌شه که آیا اوبونتو از پی‌سی یا نت بوک اونها به صورت کامل پشتیبانی به عمل می یاره؟ آیا بعد نصب اوبونتو وایرلس اونها کار می‌کنه؟ آیا کارت صدا فعال خواهد بود؟ آیا قادر به پخش فیلم و موزیک بر روی اون خواهند بود؟! آیا وب‌کم اونها کار می‌کنه ؟ خوب کانوکیال برای پاسخ به این خواست کاربران، برنامه‌ای رو در فستیوال مربوط به لینوکس در تاریخ ۱۹ سپتامبر  ارائه کرده. کاربران حاضر در فستیوال قادر بودند فلش رو به سیستم خودشون نصب کنن. و بعد از پاسخ به سوالاتی که برنامه از اونا می‌کرده و بررسی‌های خود برنامه اونا متوجه می‌شدن که آیا اوبونتو ۹٫۱۰ به صورت کامل از سیستمشون پشتیبانی به عمل می‌یاره یا نه؟! زمان تقریبی اینکار هم  چیزی در حدود ۲۰ دقیقه خواهد بود. و دیگه اینکه این برنامه فقط در فستیوال برای کاربران شرکت کننده ارائه شده و هنوز خبری از اون در سایت اوبونتو نیست. اما ظاهرا قراره نزدیکیای اومدن اوبونتو ۹٫۱۰ این برنامه هم ارائه شه تا کاربرا قبل نصب سیستم عامل خیالشون از بابت همه چیز راحت باشه.

اما شاید سوالی که خیلیا از خودشون بپرسن اینه که چرا کانوکیال باید چنین برنامه‌ای رو ارائه کنه؟ شما تصور کنید کاربری هستید که این برنامه رو تست می‌کنید. برنامه به شما می‌گه مودم کار نمی‌کنه! کارت صدا هم ندارین! خوب شما احتمالا از نصب سیستم عامل منصرف خواهید شد! اما در حقیقت شما با انجام این کار به کانوکیال هم کمک می‌کنید سخت‌افزارهایی که با اوبونتو مشکل دارن رو شناسایی کنه تا در کمترین زمان مشکل رو برطرف کنه . از طرف دیگه ممکنه میزان استفاده از یک سخت‌افزار خیلی زیاد و یا کم باشه و بر این اساس کانوکیال به راحتی می‌تونه وقت و هزینه خودش رو روی اون سخت‌افزار پر مشتری صرف کنه.

جالبه بدونید، این فردی که از فستیوال لینوکس در مورد این برنامه گزارش داده، حتی یک مشکل هم روی نت بوکش نداشته! و تمام قطعات به درستی کار می‌کردن. جالبه بدونید نت‌بوک این آدم اسمش ترا بوده .سایز ال‌سی‌دی ترا ۱۰ اینچی هست  و پردازشگر اتم اون در فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز کار می‌کنه و کارت گرافیکی اون هم اینتله. وب کم داره و ظرفیت هارد اون از ۱۶۰ گیگ شروع می‌شه و تا سه ساعت و نیم هم شارژ باتری داره و به صورت اختصاصی با اوبونتو ۹٫۴ ارائه می‌شه و از همه مهمتر قیمت ۳۵۰ دلاری اونه!

Terra A20 Black

منبع


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “آیا اوبونتو ۹٫۱۰ روی کامپیوتر شما اجرا می‌شود؟”

  1. حسین نیم‌رخ

    مرسی. جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *