اوبونتو ۱۰.۰۴

اوبونتو ۱۰.۰۴ بتا دو هم منتشر شد. این نسخه همچنان یک سری مشکل داره که باعث می‌شه عموم افراد نتونن ازش استفاده ببرند.

یکی از بدترین مشکلات بالا نیامدن اوبونتو هست که مشکل رو باید با ریست دادن سیستم حل کرد! و اینطوری بگم که از هر سه بار، فقط یک یا شاید دو بار سیستم بالا بیاد:دی

مشکل بعدی مربوط می شه به مشکل در تعویض کیبرد از انگلیسی به زبان دیگر. در صورت برخورد با این مشکل می‌توانید بعد از عضویت در لانچپد وجود این مشکل رو تایید کنید!

راه حل اینقدر زیباست که  استفاده از روش سابق رو حتما فراموش خواهید کرد:) برای حل این مشکل از برنامه IBus استفاده خواهیم کرد. این برنامه کارش تعویض بین کیبرد‌های مختلف به صورت خیلی خفن هست. با این برنامه شما قادر هستید در هر برنامه به زبان مورد نظرتون کار تایپ رو انجام بدید. در مسنجر و فایرفاکس فا رسی، در برنامه IRC  فرانسوی . دیگه مثل روش سابق نیست که در تمام برنامه‌ها کیبرد فارسی باشه و شما برای رفتن به حالت انگلیسی مجبور باشید از میانبر استفاده کنید. برنامه IBus آخرین کیبردی را که در یک برنامه مورد استفاده قرار گرفته، به خاطر می‌سپارد:)

برای دسترسی و فعالسازی برنامه کافیست از system>preferences برنامه IBus رو فعال کنید. این برنامه با هر بار بالا آمدن اوبونتو به صورت خوکار اجرا خواهد شد.

در حالت پیشفرض با کنترل+ اسپیس، کیبردهای مختلف را می‌توان انتخاب کرد.

یکی از نکات جالب توجه این نسخه امکان ساخت کانکشن وی‌پی‌ان بدون نصب بسته اضافی هست. از اون خفن تر امکان import و export کانکشن ساخته شده هست!  که خوب برای کسایی که در ساخت کانکشن درگیری دارن، می‌تونه خیلی کارساز باشه :-)

یکی از اتفاقات خیلی خنده دار اینه که دوباره موتور پیشفرض و همینطور صفحه خونگی فایرفاکس از یاهو به گوگل تغییر کرد:)

و اما قدیمی ترین باگ از نظر من:دی

یکی از باگ‌های کهنه در اوبونتو (از ۸.۱۰ به بعد) که البته در توزیع‌های دیگه هم  نمونش رو دیده بودم، رفرش نشدن صفحه دسکتاب بعد از عمل ریموت دسکتاب است. بدین ترتیب که شما دسکتاب طرف مقابل را  به صورت یک عکس خواهید دید. هر چند در اینحالت موس و کیبرد کار می‌کند اما شما حرکت انها را نخواهید دید. این اتفاقات در هنگام فعال بودن افکت‌های سه بعدی کامپیزرخ می‌دهد. راه حل موقت از کار انداختن افکت‌های سه بعدی در هنگام ریموت دسکتاب است ( پاک کردن صورت مسئله) . جالبه هر کی هم میگه مشکل از یه جای کاره. یکی می‌گه کامپیز مشکل داره. یکی  درایور انویدیا رو متهم میکنه و یکی هم می‌گه X11 و یکی هم می‌گه مشکل از خود برنامه Vnc هست:)) یکی هم اومده گفته فعلا کاری کنیم که به صورت خودکار افکتای سه بعدی غیر فعال شن (در هنگام ریموت دسکتاب) تا از دید کاربر این مشکل حل شده تلقی بشه:)


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

10 پاسخ به “اوبونتو ۱۰.۰۴”

  1. محمود نیم‌رخ

    من هم مشکل نصب بتا ۱ رو روی خیلی از سیستم‌ها داشتم.یعنی همون سیستمی که نسخه‌های قبلی به راحتی روش نصب میشه یا مثلا لایو اجرا میشه ولی ۱۰.۰۴ بتا ۱ در قسمت لودینگ گیر میکنه و حتی لایو هم اجرا نمیشه.این مشکل رو روی ۴ تا PC و یک لپ تاپ داشتم ولی روی دو تا لپ تاپ دیگه لایو بالا اومد و نصب هم شد! البته اول فکر میکردم که ممکنه ایزویی که دانلود کردم مشکل داشته باشه ولی یک بار دیگه دانلود کردم و اون هم همینطور بود!

    1. erghezi نیم‌رخ

      رفیق منم همین مشکل بالا نیومدن دیسک لایو رو داشت و خدا می‌دونه چقدر فحش سر همین قضیه نثار اوبونتو کرد:دی

      من خودم نسخه بتا یک رو از روی دیسک آلترنیت نصب کردم:)

  2. maryam نیم‌رخ

    سلام دیگه ای پد نمیخام lol

    1. erghezi نیم‌رخ

      اونوقت چرا؟ قیمتاش رو دیدی ترسیدی؟

  3. HoseinHZ نیم‌رخ
    HoseinHZ

    گزارش خوب و کاملی بود.
    فقط خواهشا عنوان و متن رو درست کنید ! ۱۰.۰۴ درسته ، نه ۱۰.۴

    1. erghezi نیم‌رخ

      به روی چشم

  4. maryam نیم‌رخ

    اونوقت چرا؟ قیمتاش رو دیدی ترسیدی؟
    ================================
    نه اول فکر کردم منو دوست داری برام مجانی میخری ولی دیدم نه

  5. علی نیم‌رخ
    علی

    با درود
    این IBus شاهکاره
    معادل ویندوزی نداره؟

    1. erghezi نیم‌رخ

      سلام دوست عزیز. متاسفانه اطلاعی از نسخه مشابه ویندوزیش ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *